Koordynator dostępności
Koordynator dostępności odpowiada między innymi za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy Lubaczów oraz monitorowanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie.
Z koordynatorem można kontaktować się w wyżej wymienionych sprawach.
Do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Lubaczów od dnia 1 stycznia 2025 r. wyznaczona została Magdalena Kapusta.
Dane kontaktowe do koordynatora:
Magdalena Kapusta
-tel. 16 632 16-84 wew. 12
-e-mail: sekretarz@gminalubaczow.pl
Informacja o dostępności
Gdy widzisz, że w naszym Urzędzie brakuje jakiś rozwiązań w zakresie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej, poinformuj nas o tym. Informacje o tym, jak należy rozumieć dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną znajdziesz na stronie Programu Dostępność
Informację zawierającą opis ww. braków w dostępności możesz przekazać nam różnymi kanałami:
-drogą mailową: sekretarz@gminalubaczow.pl
-tel. 16 632 16-84 wew. 12
-za pomocą poczty: Urząd Gminy Lubaczów ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
-przez ePUAP: /urzadgminylubaczow/SkrytkaESP lub portal.gov.pl
Gdy widzisz, że w naszym Urzędzie brakuje jakiś rozwiązań w zakresie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej, poinformuj nas o tym. Informacje o tym, jak należy rozumieć dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną znajdziesz na stronie Programu Dostępność
Informację zawierającą opis ww. braków w dostępności możesz przekazać nam różnymi kanałami:
-drogą mailową: sekretarz@gminalubaczow.pl
-tel. 16 632 16-84 wew. 12
-za pomocą poczty: Urząd Gminy Lubaczów ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
-przez ePUAP: /urzadgminylubaczow/SkrytkaESP lub portal.gov.pl
Dla ułatwienia możesz skorzystać z formularza: https://www.gov.pl/attachment/ed1ca8cb-f9d4-4689-9c27-6776de3ac872
Wniosek o zapewnienie dostępności
Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami (np. posiadasz orzeczenie o niepełnosprawności lub w momencie, gdy przyszedłeś do Urzędu (miałaś/eś np. kontuzję nogi, która utrudniała swobodne poruszanie się) i chcesz załatwić sprawę (mówimy wtedy, że masz interes faktyczny), ale napotkałeś na jakieś bariery architektoniczne lub informacyjno-komunikacyjne - możesz złożyć do nas wniosek o zapewnienie dostępności.
Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami (np. posiadasz orzeczenie o niepełnosprawności lub w momencie, gdy przyszedłeś do Urzędu (miałaś/eś np. kontuzję nogi, która utrudniała swobodne poruszanie się) i chcesz załatwić sprawę (mówimy wtedy, że masz interes faktyczny), ale napotkałeś na jakieś bariery architektoniczne lub informacyjno-komunikacyjne - możesz złożyć do nas wniosek o zapewnienie dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1.Dane kontaktowe wnioskodawcy.
2.Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.
3.Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą.
4.Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności: https://www.gov.pl/attachment/9f72f44e-2b68-4e19-9ae4-2703be524ca5
Jako Urząd powinniśmy zrealizować Twój wniosek niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie poinformujemy Cię o tym, wskazując kiedy realizacja wniosku będzie możliwa. Termin ten nie może być jednak dłuższy niż 2 miesiące od dnia Twojego wystąpienia z wnioskiem.
Wnioski o zapewnienie dostępności możesz składać:
-osobiście lub drogą pocztową na adres: : Urząd Gminy Lubaczów ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
-drogą elektroniczną na adres: sekretariat@gminalubaczow.pl
-przez ePUAP: /urzadgminylubaczow/SkrytkaESP lub portal gov.pl.
Więcej szczegółów na temat informacji i wniosku o zapewnienie dostępności znajdują się pod tym linkiem: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-europejskie-bez-barier/dostepnosc-plus/skarga-na-brak-dostepnosci/brak-dostepnosci-architektonicznej-lub-informacyjno-komunikacyjnej/
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz. U 2024.1411)
1.Dane kontaktowe wnioskodawcy.
2.Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.
3.Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą.
4.Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności: https://www.gov.pl/attachment/9f72f44e-2b68-4e19-9ae4-2703be524ca5
Jako Urząd powinniśmy zrealizować Twój wniosek niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie poinformujemy Cię o tym, wskazując kiedy realizacja wniosku będzie możliwa. Termin ten nie może być jednak dłuższy niż 2 miesiące od dnia Twojego wystąpienia z wnioskiem.
Wnioski o zapewnienie dostępności możesz składać:
-osobiście lub drogą pocztową na adres: : Urząd Gminy Lubaczów ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
-drogą elektroniczną na adres: sekretariat@gminalubaczow.pl
-przez ePUAP: /urzadgminylubaczow/SkrytkaESP lub portal gov.pl.
Więcej szczegółów na temat informacji i wniosku o zapewnienie dostępności znajdują się pod tym linkiem: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-europejskie-bez-barier/dostepnosc-plus/skarga-na-brak-dostepnosci/brak-dostepnosci-architektonicznej-lub-informacyjno-komunikacyjnej/
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz. U 2024.1411)